Thursday 23 February 2012

PENAMBAHAN NILAI SIMPANAN DAN PERLABURAN PELAN 3 DALAM 1


Prudential sentiasa mampu untuk menginovasi dan menawarkan anda produk yang bermanfaat. Prudential akan menawarkan anda pelbagai jenis insurans hayat dan produk-produk berkaitan pelaburan untuk memenuhi keperluan pelanggan dari semasa ke semasa. Dan saya dapat melihat usaha prudential yang berterusan untuk meningkatkan penawaran sedia ada dan meneroka yang baru untuk memenuhi keperluan anda yang mempercayainya. 

Pelan Simpanan Pru/Takaful Saver.

Apa itu Pru/Takaful Saver?

Pru/Takaful Saver ialah penambahan nilaian yang di buat melalui simpanan tambahan didalam Pelan 3 dalam 1. Penambahan simpanan ini akan mempercepatkan dan memberi lebih banyak pulangan kerana untuk simpanan pelaburan sahaja. Seperti yang anda tahu didalam Pelan 3 dalam 1, salah satu dari pelan ini adalah pelan simpanan pelaburan. Pru/Takaful Saver ini berfungsi untuk menambah nilai simpanan yang ada didalam pelan simpanan tersebut.

PRUsaver adalah satu pelan simpanan yang melabur wang anda dalam dana PRU dana seperti Dana PRU BON, dana Ekuiti dan sebagainya. Ia  bekerja seperti unit amanah, oleh itu, ada risiko apabila kemalangan pasaran tetapi bergantung dana yang anda melabur. Untuk maklumat anda, akan ada fi dan caj %5 oleh caj pengurusan.

Contoh :

Andaikan premium bulanan anda untuk Pelan 3 dalam 1 RM200 dan simpanan tambahan Pru/Takaful Saver ialah RM200. Maka peruntukan premium bulanan anda adalah sperti berikut

Tahun Polisi
1
2
3
4
5
6
7
Kadar Peruntukan premium
Pelan 3 dalam 1
40%
50%
60%
70%
90%
90%
100%
Premiun Dilaburkan
RM80
RM100
RM120
RM140
RM180
RM180
RM200
Kadar Peruntukan premium
Pru/Takaful Saver




95%



Premiun Dilaburkan



RM190




Mengapa PRUsaver Adakah Satu Opsyen Simpanan Baik?

PRUsaver dwi-guna program insurans hayat khusus untuk mereka yang memerlukan perlindungan dan skim pelaburan yang menarik. Selain daripada menyediakan perlindungan untuk anda, ia juga membantu anda untuk menguruskan dana anda dan mendapat keuntungan yang menarik. 95% premium PRUsaver akan digunakan untuk membeli unit.

Di lengkapi dengan pru payor. Jika anda didiagnosis menghidap Penyakit Kritikal, premium anda bagi simpanan tambahan Pru/Takaful akan dibayar oleh Prudential. Tiada pembayaran yang lebih diambil dari kamu. Jika anda bayar untuk insurans anak-anak atau pasangan anda, Jika anda didiagnosis menghidap Penyakit Kritikal, Prudential juga membayar premium bagi mereka. Walaupun tiada bayaran tetapi anda dan keluarga masih di bawah lindungan oleh Prudential.

Anda ada persoalan berkenaan produk SAVING ALL IN ONE, sila tinggalkan maklumat DISINI atau terus hubungi 012 7976562 HAMDAN.

Kongsikan Artikel ini di FACEBOOK anda!


No comments:

Post a Comment